עו"ד בסרגליק: "אישור לחיפוש ניתן במעמד צד אחד – זה הצגה"

    אסתי פלד No Comments on עו"ד בסרגליק: "אישור לחיפוש ניתן במעמד צד אחד – זה הצגה"

    עו"ד אייל בסרגליק בריאיון ל"מהדורה המרכזית" מסביר את פסיקת העליון בפרשת חיפוש בניידים של יועצי נתניהו, ומתריע מהפרת זכויות אדם, "חמור בעיניי בגלל היכולת לפגוע בזכויות אדם. גם ראיה שהושגה בצורה לא תקינה תהיה חוקית. הזכות לחקור לא על חשבון פגיעה בפרטיות"

    צילום: פלאש 90
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עו"ד אייל בסרגליק התראיין הערב (שלישי) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן מתייחס לפסק הדין של בג"ץ שאישר לחדור לפלאפונים ניידים למרות הפגם בהליך החוקי,  "אין לנו פסילה ראייתית אם רשויות החוק פעלו בניגוד לחוק הראייה נפסלת, ניסו להעביר חוק בדומה לארה"ב, אך היו כמה עתירות שהובילו לפסילת ריאיות. יש פסק שאוסר על חיפוש על אדם ללא צו, האדם צריך להיות מודע לכל ההליך".

    עו"ד בסרגליק הוסיף, "בעניין החיפוש של יועצי נתניהו מבלי ליידע אותם על זכויותיהם והם אישרו, לקחו את הפלאפונים ועשו חיפוש. ואז הם סירבו הלכו לביהמ"ש וכל ערכאה נתנה תשובה שונה".

    עו"ד בסרגליק הזהיר מהפרת זכויות האזרחים בגלל פסק הדין, "יועצי נתניהו הלכו עוד כמה שלבים, הרי בכל דיון שנותנים צו זה מתנהל במעמד צד אחד, וזה הכל הצגה. אני כבר מגיע בשלב מאוחר יותר. למרות שיש לי זכות לפרטיות ואז אתה מגיע למצב שעושים את כל ההסבר בצד אחד, הסניגור לא יכול לפקח על כך. ביהמ"ש אומר שגם אם הראייה הושגה בצורה לא תקינה עדיין לא פוסל את חוקיותה וזה מסוכן לזכויות האזרח".

    עוד הוסיף, "התביעה היא מורכבת ונכון שהמשטרה רוצה למנוע עבירות, אבל זה לא יכול לבוא על חשבון הפרטיות".

    "



    0 תגובות